Poradenské činnosti poskytované školním speciálním pedagogem
Depistážní činnost
Vyhledávání žáků se SVP (pomocí konzultací s TU, kontroly sešitů žáků..) a jejich zařazení do speciálně pedagogické péče.
Diagnostické a intervenční činnosti (péče o žáky se SVP)
Spolupráce při zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání.
Realizace intervenčních činností
Provádí či zajistí individuální či skupinovou práci se žákem (speciálně vzdělávací činnosti, reedukace, stimulace, kompenzace), vede předmět speciálně pedagogické péče, pedagogickou intervenci a logopedickou prevenci.
Spolupracuje na vytvoření individuálního vzdělávacího plánu (v kooperaci s TU, učitelem odborného předmětu, s vedením školy, se zákonnými zástupci žáka, se žákem a s ostatními partnery podpůrného týmu uvnitř i vně školy).
Spolupracuje na vytvoření plánu pedagogické podpory (v kooperaci s TU, učitelem předmětu, s vedením školy, se zákonnými zástupci žáka, s žákem a s ostatními partnery uvnitř i vně školy.
Ve spolupráci s třídním učitelem zabezpečuje komunikaci se zákonným zástupcem žáka.
Zajišťuje speciálně pedagogické poradenské intervence a služby pro žáky, zákonné zástupce a pedagogické pracovníky školy.
Vedení písemných záznamů umožňující doložit rozsah a obsah činnosti.
Metodické a koordinační činnosti
Koordinace a realizace zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání
Příprava a průběžná úprava podmínek pro inkluzi žáků s přiznaným 1. – 5. stupněm podpůrných opatření ve škole – koordinace speciálně pedagogických poradenských služeb ve škole.
Spolupráce při vytváření školních vzdělávacích programů, PLPP a IVP s cílem rozšíření služeb a zkvalitnění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Koordinace a metodické vedení asistentů pedagoga ve škole